דוח שנתי לעוסק מורשה מחיר

אל תזרקו את הכסף שמגיע לכם לפח! פנו לייעוץ מיידי!

באנר - המרכז לרואי חשבון
השאירו פרטים
ללא התחייבות!

דוח שנתי לעוסק מורשה מחירדוח שנתי לעוסק מורשה מחיר

כאשר פותחים עוסק מורשה חשוב להבין את החובות הכרוכות בכך. אחת החובות של עוסקים מורשים היא להגיש דוח שנתי על ההכנסות וההוצאות של העסק. גם אם אין הכנסות כלל לעסק, על העוסק המורשה להגיש דוח בסוף שנת המס. מהו דוח שנתי לעוסק מורשה ומה המחיר שלו? על כך נרחיב במאמר הבא. 

 

מהו עוסק מורשה?

עוסק מורשה הוא בעל עסק עצמאי שמחזור ההכנסות השנתי שלו עולה על 100,491 שקלים והוא חייב בתשלום מע"מ והוצאת חשבוניות מס ללקוחות שלו. בנוסף, עוסק מורשה יכול לקזז את המע"מ על ההוצאות השוטפת של העסק. קיימים מקצועות שמחייבים הירשמות כעוסק מורשה בלי קשר למחזור ההכנסות השנתי. בין מקצועות אלה תמצאו רופאים, פסיכולוגים, עורכי דין, אדריכלים, הנדסאים, סוכני ביטוח ועוד. 

יש לשים לב כי ההגדרה של עצמאי כעוסק מורשה היא עבור מע"מ (מס ערך מוסף) ולא רלוונטית להגשת דוח שנתי לעוסק מורשה. 

יש לקחת בחשבון כי אי הגשת דוח שנתי לעוסק מורה היא עבירה פלילית שיכולה לגרור קנסות ואפילו אישום פלילי. במידה ואתם יודעים כי לא תעמדו במועד הגשת הדוח השנתי עליכם להגיש בקשה להארכה מפקיד שומה או להגיש את הדוח על ידי רואה חשבון שמקבל הארכה באופן אוטומטי. 

כיצד מגישים דוח שנתי לעוסק מורשה?

האופציה הטובה ביותר היא להגיש את הדוח השנתי על ידי רואה חשבון. רואה החשבון מחובר למערכת של רשויות המס באופן ישיר. הוא יודע בדיוק כיצד למלא את הדוח ומה חשוב שיהיה בו. הוא מפרט את הדברים הנדרשים וכך מונע מכם לצבור חובות. בנוסף הוא יכול אפילו להוביל לכך שתהיו זכאים להחזר מס על הוצאות מוכרות ועוד. רואה החשבון מגיש עבורכם את הדוח השנתי לעוסק מורשה ביחד עם כל הטפסים והאישורים הנדרשים וחוסך לכך כאב ראש רב.

במידה ותרצו לעשות זאת באופן עצמאי תוכלו לעשות זאת על ידי אתר האינטרנט של רשות המיסים. קחו בחשבון כי מלבד הגשה מקוונת אתם חייבים להגיש אתם הדוח גם בצורה ידנית לרשות המיסים. שימו לב שהדוח כולל את כל הדברים הנדרשים וכי אתם לא מפספסים דבר. 

 

דוח שנתי לעוסק מורשה מחיר- הכנסות והוצאות

דוח שנתי לעוסק מורשה צריך לכלול את כל ההכנסות וההוצאות של העסק ושל בעל העסק גם ללא קשר ישיר לעסק כמו הכנסות מרווחי שוק ההון, הכנסות מריבית, הכנסות ממכירת מקרקעין או מהשכרת נכס מגורים ועוד. מלבד אלה חשוב להכליל בדוח השנתי גם הכנסות שמתקבלות מביטוח לאומי לדוגמא דמי אבטלה, קצבה חודשית, דמי לידה, תשלום עבור שירות מילואים ועוד. 

לעוסק מורשה יש אפשרות לקבל החזר כספי על הוצאות מוכרות של העסק. שימו לב שהדבר צריך להיות מצוין בדוח השנתי אחרת אתם לא תקבלו את ההחזר הנדרש על ההוצאות המוכרות. 

 

דוח שנתי לעוסק מורשה מחיר- זיכויים וניכויים

מלבד להכנסות ולהוצאות, הדוח השנתי לעוסק מורשה צריך לכלול גם מידע בנוגע לזיכויים וניכויים שהעוסק זכאי להם. אלו יכולות להיות נקודות זיכוי על ילדים, קבלת תואר, תשלומי פנסיה, ביטוח חיים, קרן השתלמות ועוד. חשוב שהדוח השנתי יפרט את כל נקודות הזיכוי המגיעות לעוסק. בנוסף חשוב לפרט את תשלומי המקדמות ששולמו למס הכנסה במהלך השנה וניכוי מס שנוכה מתשלומים שהתקבלו מלקוחות. 

דוח שנתי לעוסק מורשה מחיר- נספח פחת ודוח רווח והפסד

חשוב שהדוח השנתי יכלול גם נספח פחת. במסגרת נספח הפרת חשוב לפרט את כל הרכוש הקבוע בעסק ודוח רכב מסודר שיכלול את ההוצאות על החזקת רכב. בנוסף חשוב לכלול דוח רווח והפסד שיכלול את כל ההוצאות המוכרות. 

 

דוח שנתי לעוסק מורשה- מחיר

כמה עולה דוח שנתי לעוסק מורשה? חשוב להבין כי כדאי לעשות זאת על ידי רואה חשבון שיודע להכין את הדוח השנתי באופן מפורט ובטוח על מנת שלא תסתבכו עם אחת מהרשויות. 

יש לקחת בחשבון כי רוב רואי החשבון לוקחים שכר טרחה חודשי על עבודתם השוטפת ושכר נוסף על הדוחות השנתיים והמאזנים. 

המחיר לדוח שנתי לעוסק מורשה משתנה בהתאם לגורמים שונים כמו גודל העסק וכמות העבודה שהוא מייצר. באופן ממוצע דוח שנתי לעוסק מורשה ינוע בין 1,200 ל-2,000 שקלים בשנה. 

אז מה למדנו בכתבה:

אל תזרקו את הכסף שמגיע לכם לפח! פנו לייעוץ מיידי!

אהבתם? זה הזמן לשתף!
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

החזון שלנו

המרכז לרואי חשבון פועל בישראל כבר שנים ארוכות ומציע את כל סל השירותים החשבונאיים לעוסקים זעירים, עוסקים מורשים, חברות בע"מ, שותפויות, אגודות חקלאיות ועוד. המרכז פועל באמצעות מערך שלם של רואי חשבון ומנהלי חשבונות בכל הדרגות ומציע לכם פתרון מלא מא' ועד ת' לניהול החשבונות בעסק, לא משנה מה גודל העסק ומהם סוגי המס שאתם משלמים – מס הכנסה, מע"מ, ביטוח לאומי, מס קניה, מכס, מס מעסיקים וכל מס אחר – המרכז לרואי חשבון יטפל עבורכם בכל ההיבטים החשבונאיים בעסק לרבות חשבות שכר

-המרכז לרואי חשבון-

משה
גבעתיים
קרא עוד
"היה לי בעיה רצינית של חובות למס הכנסה ומע"מ ותוך חודש, עשיתם לי סדר בכל הניירת של ההוצאות והכנסות. מודה שאם המרכז לרואי חשבון, כנראה שהעסק שלי היה פושט רגל ממזמן."
נועה
רמת השרון
קרא עוד
"קיבלתי המלצה עליכם מחברה ומרגע השיחה הראשונית, הרגשתי את היחס וההתייחסות השונה שלכם משאר משרדי ראיית חשבון. אחת העסקאות הטובות ביותר שעשיתי בשביל העסק שלי זה לעבוד אתכם."
שלום
רמת גן
קרא עוד
"כמה רואי חשבון לא עברתי עד שהגעתי אליכם. תמיד חיפשתי משרד שייתן לי מענה מהיר ויגדיל ראש בשבילי בגלל שאני לא מבין בתחום הזה. אתם נותנים לי ראש שקט וחוסכים לי כסף. עושים את העבודה הכי טוב שאפשר לבקש!!"
שי
חולון
קרא עוד
"אני כבר יותר מ-10 שנים ממליץ לקולגות שלי על הנהלת החשבונות המסודרת והמקצועית שלכם. תמיד שיש לי שאלה, אתם עונים מהר ועושים לי סדר בראש. בנוסף, חסכתם לי כסך אדיר ותמיד אתם יוזמים רעיונות כיצד אפשר לחסוך עוד. אין עליכם!"
הקודם
הבא
דוח שנתי לעוסק מורשה
דוח שנתי לעוסק מורשה

דוח שנתי לעוסק מורשה אהבת הבישול והמטבח גרמה לכם לעשות הסבת מקצוע, ולהתחיל למכור מאכלים טעימים ובריאים מהבית ללקוחות שונים ברחבי הארץ. כיוון שמדובר על

רואה חשבון לעוסק מורשה
רואה חשבון לעוסק מורשה

רואה חשבון לעוסק מורשה כאשר רוצים לפתוח עסק עצמאי בארץ צריך לקחת בחשבון כי הדבר כרוך בקשיים רבים. יש להתנהל עם בירוקרטיה רבה, מול הרשויות.

כל מה שהעסק שלך צריך בשביל לצמוח!

אל תזרקו את הכסף שלכם לפח!
התמודדות אל מול רשויות המס מצריכה רואי חשבון מנוסים שידעו איך לנהל את התיק שלכם בצורה שתחסוך לכם הון!

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!