חשבונית מס קבלה – המדריך השלם

אל תזרקו את הכסף שמגיע לכם לפח! פנו לייעוץ מיידי!

באנר - המרכז לרואי חשבון
השאירו פרטים
ללא התחייבות!

החשבוניות הן חלק בלתי נפרד מההתנהלות השוטפת של כל עסק. כל בעל עסק חייב להפיק חשבונית כזאת או אחרת כאשר מתבצעת ממנו רכישה. אך בגלל ריבוי האפשרויות והסוגים, ישנם בעלי עסקים שפשוט הולכים לאיבוד. הם לא יודעים בכל פעם אילו חשבוניות להפיק, ובאילו סיטואציות מוציאים כל מסמך. במאמר הבא אנו הולכים לדבר על החשבונית הכי נפוצה שיש, חשבונית מס קבלה. אם יצא לכם לשמוע עליה, זה בדיוק הזמן להכיר אותה קצת יותר לעומק.

 

מהי חשבונית מס קבלה?

על מנת שתוכלו לתת את המסמך הנכון, יהיה עליכם להבין את משמעותו. חשבונית מס עם קבלה זהו מסמך שמתאר את פרטי העסקה ואת התמורה שסופקה ללקוח. בו בזמן בתוך המסמך הזה רשום את התשלום שאותו הלקוח אמור לשלם. לכל מוצר כתוב את המחיר שלו באופן ספציפי, על מנת שתהיה אפשרות לעקוב אחרי המסמך הזה. חשבונית מס קבלה זהו מסמך שמיועד גם עבור רשות המיסים ומע"מ להתחשבנות עתידית. כך שישנה חובה להפיק את המסמך הזה בכל פעם שמתבצעת רכישה מסוימת.

 

אילו עסקים צריכים להפיק מסמך זה?

כל עסק שמספק מוצרים ונדרש לשלם מע"מ יכול להפיק חשבונית מס. כמו שהבנתם החשבונית הזאת נועדה על מנת שתהיה אפשרות להתחשבן בעתיד. רשויות המס עוקבות אחרי החשבוניות השונות בעסק שלכם על מנת ללמוד עליו יותר. כך תהיה להם אפשרות לדעת כמה אתם צריכים לשלם כאשר מגיע סוף חודש. חשבונית דיגיטלית אמורה להיות מופקת לאחר כל רכישה, וזה לא משנה מה הלקוח קנה. בתור בעל עסק יהיה עליכם להוציא את החשבוניות על פי החוק.

 

מתי מוציאים חשבונית מס קבלה?

כמו שכבר הבנתם את החשבונית עצמה אתם יכולים להוציא רק לאחר קבלת התשלום. כלומר כאשר אתם רואים את התשלום מגיע אליכם, תוכלו להפיק את החשבונית. החשבונית היא האסמכתא לכך שבוצעה עסקה, ואתם קיבלתם את הכסף. אם תוציאו חשבונית דיגיטלית מכל סוג שהוא טרם קבלת התשלום, זוהי עשויה להיות בעיה. כאשר רשויות המס רואות לא מעט בעייתיות בהקשר הזה, הן עשויות לחשוד כי קרה מקרה כזה או אחר.

 

מי רשאי להוציא חשבוניות בעסק?

ההתנהלות העסקית עם חשבונית דיגיטלית וכל מה שקשור לזה היא חשובה מאוד. לכן תמנו עובדים שאתם סומכים עליהם על מנת שיוציאו מסמכים אלה. הרי כמו שהבנתם מספיקה סטייה אחת קטנה, ותמצאו את עצמכם מתמודדים בעיה רצינית. ברגע שהעובדים המנוסים שלכם מוציאים את החשבוניות האלה, לא יהיו בעיות. תוכלו אפילו להכשיר אותם ולהסביר להם באיזה מצב מוציאים כל מסמך. כמובן שאתם יכולים להיות אלה שמוציאים באופן בלעדי את המסמכים על מנת למנוע בעיות.

 

היתרונות בהפקת חשבונית דיגיטלית

בעבר על מנת להוציא חשבונית מס קבלה היה צורך להתעסק עם לא מעט ניירות. כיום ישנה אפשרות להפיק חשבונית דיגיטלית, מבלי להתעסק עם ניירות באופן פיזי. היתרון הבולט של האפשרות הזאת יהיה הנוחות, האפשרות הזאת נוחה מכל אפשרות אחרת. בנוסף יהיה לכם קל יותר לעקוב אחרי המסמכים השונים ולדווח עליהם בקלות לרשויות השונות. כל הפרוצדורה עם חשבונית דיגיטלית הופכת להיות הרבה יותר פשוטה.

אז מה למדנו בכתבה:

אל תזרקו את הכסף שמגיע לכם לפח! פנו לייעוץ מיידי!

אהבתם? זה הזמן לשתף!
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

החזון שלנו

המרכז לרואי חשבון פועל בישראל כבר שנים ארוכות ומציע את כל סל השירותים החשבונאיים לעוסקים זעירים, עוסקים מורשים, חברות בע"מ, שותפויות, אגודות חקלאיות ועוד. המרכז פועל באמצעות מערך שלם של רואי חשבון ומנהלי חשבונות בכל הדרגות ומציע לכם פתרון מלא מא' ועד ת' לניהול החשבונות בעסק, לא משנה מה גודל העסק ומהם סוגי המס שאתם משלמים – מס הכנסה, מע"מ, ביטוח לאומי, מס קניה, מכס, מס מעסיקים וכל מס אחר – המרכז לרואי חשבון יטפל עבורכם בכל ההיבטים החשבונאיים בעסק לרבות חשבות שכר

-המרכז לרואי חשבון-

משה
גבעתיים
קרא עוד
"היה לי בעיה רצינית של חובות למס הכנסה ומע"מ ותוך חודש, עשיתם לי סדר בכל הניירת של ההוצאות והכנסות. מודה שאם המרכז לרואי חשבון, כנראה שהעסק שלי היה פושט רגל ממזמן."
נועה
רמת השרון
קרא עוד
"קיבלתי המלצה עליכם מחברה ומרגע השיחה הראשונית, הרגשתי את היחס וההתייחסות השונה שלכם משאר משרדי ראיית חשבון. אחת העסקאות הטובות ביותר שעשיתי בשביל העסק שלי זה לעבוד אתכם."
שלום
רמת גן
קרא עוד
"כמה רואי חשבון לא עברתי עד שהגעתי אליכם. תמיד חיפשתי משרד שייתן לי מענה מהיר ויגדיל ראש בשבילי בגלל שאני לא מבין בתחום הזה. אתם נותנים לי ראש שקט וחוסכים לי כסף. עושים את העבודה הכי טוב שאפשר לבקש!!"
שי
חולון
קרא עוד
"אני כבר יותר מ-10 שנים ממליץ לקולגות שלי על הנהלת החשבונות המסודרת והמקצועית שלכם. תמיד שיש לי שאלה, אתם עונים מהר ועושים לי סדר בראש. בנוסף, חסכתם לי כסך אדיר ותמיד אתם יוזמים רעיונות כיצד אפשר לחסוך עוד. אין עליכם!"
הקודם
הבא

ביטוח חובה – מחזיקים ברשותכם רכב ישן? גם אתם זקוקים לביטוח חובה וישנה דרך לחסוך בעלויות 

lawyer
מהו פירוק שיתוף בגירושין ואיך לעשות אותו נכון?

.רובנו מכירים את המושג 'פירוק שותפות' מהעולם העסקי. אבל להווי ידוע, כי המושג רלוונטי גם לבני זוג העורכים פירוק שיתוף בגירושין. בני זוג, במהלך חייהם המשותפים, צוברים רכוש ונכסים רבים. לכאורה, מתקיימת ביניהם גם כן "שותפות עסקית" לצד השותפות הזוגית, בה יש להם במשותף התחייבויות, זכויות, ונכסים.

כל מה שהעסק שלך צריך בשביל לצמוח!

אל תזרקו את הכסף שלכם לפח!
התמודדות אל מול רשויות המס מצריכה רואי חשבון מנוסים שידעו איך לנהל את התיק שלכם בצורה שתחסוך לכם הון!

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!