מדרגות מס – מה זה ואיך הן נקבעות

אל תזרקו את הכסף שמגיע לכם לפח! פנו לייעוץ מיידי!

באנר - המרכז לרואי חשבון
השאירו פרטים
ללא התחייבות!

בתחום המיסוי ישנן שתי גישות. אחת, מס רגרסיבי שעומד, שכל אזרח משלם אחוז דומה למדינה. כלומר, המס איננו מושפע מהשכר שמרוויח האזרח. לעומת זאת, הגישה השנייה, מס פרוגרסיבי, מבוססת על מדרגות לפיו, ככל שעולים בשכר, כך משלמים אחוז גבוה יותר של מס.

גישה זו של מדרגות מס נהוגה גם בישראל. הרעיון הוא פשוט, ככל שאדם מרוויח יותר כסף, הוא יכול לשלם סכומי מס גבוהים יותר, וכך מנסים למנוע מצב של פערים חברתיים. אם כל האזרחים ישלמו מס בגובה שווה, אזי שעלול להיווצר אחד משני המצבים הבאים: העשירים ישלמו נתח קטן יותר (בערך המלא) מהעניים, מה שעלול לייצר פער חברתי משמעותי, או ששני הצדדים ישלמו סכום מאוד משמעותי ואז כלל החברה תינזק ותהיה לכך גם השפעה על המוטיבציה לעבוד.

מדרגות מס לעומת זאת יש להן הרבה מאוד יתרונות, מעבר לעובדה שלא כל האנשים משלמים מס בגובה שווה. זאת בהנחה ויוצרים את המדרגות בצורה נוחה ויוצרים פערים מספיק נכונים בין מדרגה למדרגה. חשוב לציין, שלרוב המדרגות מתעדכנות אחת לכמה זמן, בהתאם למצב המשק, לתנאי השכר וכן לצרכים של המדינה.

מה היתרונות של מדרגות מס

יתרון ראשון כאמור, העשיר משלם יותר מהעני. אדם שמרוויח נניח שלושים אלף שקל, ישלם אחוז גבוה יותר מאדם שמרוויח 6000 שקל. זה יבוא לידי ביטוי לא רק באחוז מחלק המשכורת, אלא גם בסכום הכולל כמובן.

יתרון שני, המדרגות יוצרות מוטיבציה לעבוד, בפרט בשכבות הנמוכות. אם אדם שמרוויח 6000 שקל היה צריך לשלם כמו אדם עשיר, הרי שלא היה משתלם לו לעבוד, מאחר והסכום שנותר בידו לא היה מאפשר לו לקיים אורח חיים סביר. לעומת זאת אם אדם שמרוויח סכום כזה משלם אחוז הרבה יותר נמוך, אז יש לו מוטיבציה לעבוד, מאחר והוא יכול ליהנות מסכומים הרבה יותר משמעותיים שיישארו אצלו.

יתרון שלישי, המדינה יכולה "לשחק" עם זה בצורה הרבה יותר גמישה אם יש לה צרכים נוספים והיא זקוקה לכסף. הרבה יותר פשוט לעלות אחוז מסוים במדרגה או להוריד, מאשר לייצר מצב בו משנים לכולם את גובה המס, כפי שיידרש לעשות במס רגרסיבי.

איך קובעים מדרגות מס?

בעיקרון, הממשלה בוחנת על פי מחקרים וכלים אחרים, מה גובה השכר המינימאלי ממנו יהיה נכון מצידה לגבות מס הכנסה, ואז היא קובעת מדרגות שמתבססות על אחוזים מסוימים, אותם היא מצמידה לגובה שכר כזה או אחר. הכוונה כמובן לשכר ברוטו.

המטרה היא שככל שעולים בגובה השכר, כך עולה מדרגת המס, יחד עם זאת, באופן טבעי מי שמרוויח יותר בברוטו ומשלם יותר מס, צריך גם להישאר עם יותר כסף בנטו. כלומר, בכל מקרה מי שמשלם את מדרגות המס הגבוהות ביותר, יישאר עם נטו גבוה יותר.

 

אז מה למדנו בכתבה:

אל תזרקו את הכסף שמגיע לכם לפח! פנו לייעוץ מיידי!

אהבתם? זה הזמן לשתף!
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

החזון שלנו

המרכז לרואי חשבון פועל בישראל כבר שנים ארוכות ומציע את כל סל השירותים החשבונאיים לעוסקים זעירים, עוסקים מורשים, חברות בע"מ, שותפויות, אגודות חקלאיות ועוד. המרכז פועל באמצעות מערך שלם של רואי חשבון ומנהלי חשבונות בכל הדרגות ומציע לכם פתרון מלא מא' ועד ת' לניהול החשבונות בעסק, לא משנה מה גודל העסק ומהם סוגי המס שאתם משלמים – מס הכנסה, מע"מ, ביטוח לאומי, מס קניה, מכס, מס מעסיקים וכל מס אחר – המרכז לרואי חשבון יטפל עבורכם בכל ההיבטים החשבונאיים בעסק לרבות חשבות שכר

-המרכז לרואי חשבון-

משה
גבעתיים
קרא עוד
"היה לי בעיה רצינית של חובות למס הכנסה ומע"מ ותוך חודש, עשיתם לי סדר בכל הניירת של ההוצאות והכנסות. מודה שאם המרכז לרואי חשבון, כנראה שהעסק שלי היה פושט רגל ממזמן."
נועה
רמת השרון
קרא עוד
"קיבלתי המלצה עליכם מחברה ומרגע השיחה הראשונית, הרגשתי את היחס וההתייחסות השונה שלכם משאר משרדי ראיית חשבון. אחת העסקאות הטובות ביותר שעשיתי בשביל העסק שלי זה לעבוד אתכם."
שלום
רמת גן
קרא עוד
"כמה רואי חשבון לא עברתי עד שהגעתי אליכם. תמיד חיפשתי משרד שייתן לי מענה מהיר ויגדיל ראש בשבילי בגלל שאני לא מבין בתחום הזה. אתם נותנים לי ראש שקט וחוסכים לי כסף. עושים את העבודה הכי טוב שאפשר לבקש!!"
שי
חולון
קרא עוד
"אני כבר יותר מ-10 שנים ממליץ לקולגות שלי על הנהלת החשבונות המסודרת והמקצועית שלכם. תמיד שיש לי שאלה, אתם עונים מהר ועושים לי סדר בראש. בנוסף, חסכתם לי כסך אדיר ותמיד אתם יוזמים רעיונות כיצד אפשר לחסוך עוד. אין עליכם!"
הקודם
הבא

ביטוח חובה – מחזיקים ברשותכם רכב ישן? גם אתם זקוקים לביטוח חובה וישנה דרך לחסוך בעלויות 

lawyer
מהו פירוק שיתוף בגירושין ואיך לעשות אותו נכון?

.רובנו מכירים את המושג 'פירוק שותפות' מהעולם העסקי. אבל להווי ידוע, כי המושג רלוונטי גם לבני זוג העורכים פירוק שיתוף בגירושין. בני זוג, במהלך חייהם המשותפים, צוברים רכוש ונכסים רבים. לכאורה, מתקיימת ביניהם גם כן "שותפות עסקית" לצד השותפות הזוגית, בה יש להם במשותף התחייבויות, זכויות, ונכסים.

כל מה שהעסק שלך צריך בשביל לצמוח!

אל תזרקו את הכסף שלכם לפח!
התמודדות אל מול רשויות המס מצריכה רואי חשבון מנוסים שידעו איך לנהל את התיק שלכם בצורה שתחסוך לכם הון!

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!