פירוק חברות ע"י בית משפט

אל תזרקו את הכסף שמגיע לכם לפח! פנו לייעוץ מיידי!

באנר - המרכז לרואי חשבון
השאירו פרטים
ללא התחייבות!

עם הופעת הבינה המלאכותית והאוטומציה, חברות הופכות ליעילות יותר. הדבר מביא לירידה במספר החברות בעולם ולעלייה ביעילותן. עדיין לא ניתן לראות את ההשפעה שיש להתקדמות אלה על הכלכלה, אך ניתן להניח כי יהיו כמה שינויים לטובה. פירוק חברות הוא אירוע נפוץ בעולם העסקים. לפעמים, החברה שמפורקת עשויה להיחשב כחברה כושלת. בחלק זה נדון בדרכים השונות שבהן חברות מתפרקות ומה קורה לנכסיהן לאחר פירוקן.

להלן כמה מהדרכים הנפוצות ביותר שבהן חברות מתפרקות:

– מיזוג- החברה מתמזגת עם חברה אחרת ליצירת ישות חדשה.

– מכירה- החברה מוכרת את נכסיה והתחייבויותיה לגוף אחר או לאדם אחר.

– פירוק- הליך משפטי שבאמצעותו משרד חדל פירעון מפסיק את פעילותו ומשלם את חובותיו לפני פירוק לפשיטת רגל.

פירוק חברות

סוגי פירוק חברות הוא תהליך שבו חברה מתפרקת, אך לאו דווקא על ידי יציאה מעסק. תהליך זה יכול להיות יזום מרצון או לא רצוני. במקרה האחרון, החברה עשויה להיות מוכרזת כפושטת רגל או לפירוק. פירוקים יכולים לנבוע גם ממיזוגים, רכישות וארגון מחדש. פירוק חברות נמצא במגמת עלייה בשנים האחרונות בעקבות שינויים בכלכלה ובתנאי השוק.

ישנן סיבות רבות מדוע חברות מתפרקות, כולל הסיבות הבאות:

  •  החברה לא מסוגלת לשלם את חובותיה עם מועד פירעונם
  • החברה לא הפכה להיות מסוגלת להתחרות עם חברות אחרות בענף שלה
  • השוק הופך תחרותי מדי למוצרים/שירותים של החברה

פירוק הוא תהליך של פירוק נכסים וחלוקת התמורה בין בעלי המניות. חברות עוברות סדרה של שלבים לפני פירוקן. שלבים אלה כוללים הגשת בקשה לפשיטת רגל, מכירת נכסי החברה ותשלום נושים. כאשר חברה עברה את השלבים הללו, היא תפורק. לבעלי המניות ישולם במלואו והחברה תחדל להתקיים. חברה היא ישות משפטית, אשר נוצרה לצורך ניהול עסק. זוהי קבוצה של אנשים, הנקראים בעלי מניות או חברים, המאוחדים על ידי אינטרסים ובעלות משותפים בחברה. ניתן לפרק חברה על ידי מעשה של הפרלמנט. התהליך כולל פירוק נכסי החברה וחלוקה לבעלי מניותיה. החברה היא מבנה חברתי שקיים כבר מאות שנים. עם זאת, הוא נמצא כעת בעיצומו של מהפך חסר תקדים. החברה אינה עוד אבן הפינה של החברה כפי שרבים מאמינים שהיא. הוא הוחלף בטכנולוגיות חדשות ובחידושים שמשנים את חיינו לנצח. כיום אנו רואים את פירוק החברות מתרחש בקצב מדאיג. זאת בשל הופעתן של טכנולוגיות משבשות כמו בלוקצ'יין, AI ו-IoT. הטכנולוגיות הללו יצרו עולם חדש שבו חברות אינן מחזיקות עוד במונופול על כוח ושליטה על הלקוחות והעובדים שלהן.

אז מה למדנו בכתבה:

אל תזרקו את הכסף שמגיע לכם לפח! פנו לייעוץ מיידי!

אהבתם? זה הזמן לשתף!
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

החזון שלנו

המרכז לרואי חשבון פועל בישראל כבר שנים ארוכות ומציע את כל סל השירותים החשבונאיים לעוסקים זעירים, עוסקים מורשים, חברות בע"מ, שותפויות, אגודות חקלאיות ועוד. המרכז פועל באמצעות מערך שלם של רואי חשבון ומנהלי חשבונות בכל הדרגות ומציע לכם פתרון מלא מא' ועד ת' לניהול החשבונות בעסק, לא משנה מה גודל העסק ומהם סוגי המס שאתם משלמים – מס הכנסה, מע"מ, ביטוח לאומי, מס קניה, מכס, מס מעסיקים וכל מס אחר – המרכז לרואי חשבון יטפל עבורכם בכל ההיבטים החשבונאיים בעסק לרבות חשבות שכר

-המרכז לרואי חשבון-

משה
גבעתיים
קרא עוד
"היה לי בעיה רצינית של חובות למס הכנסה ומע"מ ותוך חודש, עשיתם לי סדר בכל הניירת של ההוצאות והכנסות. מודה שאם המרכז לרואי חשבון, כנראה שהעסק שלי היה פושט רגל ממזמן."
נועה
רמת השרון
קרא עוד
"קיבלתי המלצה עליכם מחברה ומרגע השיחה הראשונית, הרגשתי את היחס וההתייחסות השונה שלכם משאר משרדי ראיית חשבון. אחת העסקאות הטובות ביותר שעשיתי בשביל העסק שלי זה לעבוד אתכם."
שלום
רמת גן
קרא עוד
"כמה רואי חשבון לא עברתי עד שהגעתי אליכם. תמיד חיפשתי משרד שייתן לי מענה מהיר ויגדיל ראש בשבילי בגלל שאני לא מבין בתחום הזה. אתם נותנים לי ראש שקט וחוסכים לי כסף. עושים את העבודה הכי טוב שאפשר לבקש!!"
שי
חולון
קרא עוד
"אני כבר יותר מ-10 שנים ממליץ לקולגות שלי על הנהלת החשבונות המסודרת והמקצועית שלכם. תמיד שיש לי שאלה, אתם עונים מהר ועושים לי סדר בראש. בנוסף, חסכתם לי כסך אדיר ותמיד אתם יוזמים רעיונות כיצד אפשר לחסוך עוד. אין עליכם!"
הקודם
הבא

ביטוח חובה – מחזיקים ברשותכם רכב ישן? גם אתם זקוקים לביטוח חובה וישנה דרך לחסוך בעלויות 

lawyer
מהו פירוק שיתוף בגירושין ואיך לעשות אותו נכון?

.רובנו מכירים את המושג 'פירוק שותפות' מהעולם העסקי. אבל להווי ידוע, כי המושג רלוונטי גם לבני זוג העורכים פירוק שיתוף בגירושין. בני זוג, במהלך חייהם המשותפים, צוברים רכוש ונכסים רבים. לכאורה, מתקיימת ביניהם גם כן "שותפות עסקית" לצד השותפות הזוגית, בה יש להם במשותף התחייבויות, זכויות, ונכסים.

כל מה שהעסק שלך צריך בשביל לצמוח!

אל תזרקו את הכסף שלכם לפח!
התמודדות אל מול רשויות המס מצריכה רואי חשבון מנוסים שידעו איך לנהל את התיק שלכם בצורה שתחסוך לכם הון!

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!