רואה חשבון החזרי מס – איך מקבלים החזר מס מלא?

אל תזרקו את הכסף שמגיע לכם לפח! פנו לייעוץ מיידי!

באנר - המרכז לרואי חשבון
השאירו פרטים
ללא התחייבות!

החוק במדינת ישראל אינו קובע תשלום מס אחיד. בעבור כל עובד עצמאי או שכיר מתבצע חישוב מס אישי שמתבסס על גובה ההכנסה ונתונים נוספים. החזרי מס ניתנים במקרים של חישוב לא נכון או ניצול חלקי של זכאות לנקודות זכות. קיימים היום עצמאים ושכירים רבים שזכאים להחזרי מס ואינם מודעים לכך. אם אתם לא תבצעו את בדיקת הזכאות ותיזמו פנייה אל רשויות המס עם דרישה לקבלת ההחזר – לא תקבלו את הכסף שלכם בחזרה.

מי זכאי לקבל החזר מס?

כל מי ששילם יותר מס ממה שהוא היה אמור לשלם זכאי לקבל החזר. הבעיה היא שרשויות המס אינן מבצעות בעצמן את החישוב ויוזמות את מתן ההחזר. אם אתם לא תעשו זאת הכסף שלכם יישאר בקופת המדינה. המס שאנחנו משלמים מחושב על פי הערכת הכנסה שנתית. במידה וההערכה השנתית ששילמתם על פיה את המס הייתה גבוהה מהסכום שהרווחתם בפועל, אתם זכאים לקבל החזר מס.

כמעט כל אחד רשאי לקבל החזר מס או הטבת מס כלשהי. מדי שנה נגבה מס מיותר בגובה של מיליוני שקלים. תהיו אתם חכמים יותר ואל תוותרו על כספים ששייכים לכם. הגשת בקה מנומקת ומדויקת תשלח במהרה אל חשבון הבנק שלכם החזר מס מכובד.

מקרים בהם צפויה זכאות להחזרי מסעלות רואה חשבון לחברה בע"מ

  1. עבודה רק בחלק מהחודשים במהלך השנה
  2. החלפת עבודה
  3. שינויים בגובה השכר
  4. ניכוי הוצאות מוכרות במס מההכנסה השנתית (רלוונטי רק לעצמאיים)

אחד התפקידים העיקריים של רואה חשבון החזרי מס הוא לוודא שאתם ממצים את הזכויות שלכם ומשלמים מס מינימלי. מס הכנסה קובע נקודות זיכוי ושאר הטבות מס בשווי של עשרות אלפי שקלים בשנה. אם אתם כעצמאים מוציאים סכומים גבוהים בכל שנה למטרת קידום העסק וייצור הכנסה נוספת, אל תתפשרו על פחות מרואה חשבון שנחשב לאחד מהטובים בתחום. בדיקת רואה חשבון החזרי מס עשויה להסתיים בהחזר כספי משמעותי.

מדוע לא כדאי לבצע בדיקת החזר מס באופן עצמאי?רואה חשבון תיאום מס

התנהלות לא מקצועית מול רשויות המס עשויה לסבך אתכם בצרות. אין להגיש מסמכים או בקשות לבדיקה חוזרת של חישוב המס מבלי להתייעץ תחילה עם רואה חשבון החזרי מס. אם תגישו בקשות לא מבוססות אתם עלולים למצוא את עצמכם בעיצומה של חקירת מס מסובכת או מתמודדים עם דרישת תשלום.

רואה חשבון החזרי מס בגין נקודות זיכוי

החזרי מס ניתנים במקרים רבים על בסיס נקודות זכות במס שלא נוצלו כלל או לא נוצלו באופן מלא. נקודות זיכוי ניתנות לפי קריטריונים קבועים מראש במטרה לעודד שיווין כלכלי ולהקל על ההתנהלות הכלכלית במצבים מורכבים. שווי של כל נקודת זכות במס הכנסה הוא כ-220 שקלים. ניתן לקבל החזר מס בגין תקופות בהן לא ניצלתם את הנקודות למרות שהייתם זכאים לכך.

על מה אפשר לקבל החזר מס?רואה חשבון ב{ARIM}

רואה חשבון החזרי מס יסייע לכם במימוש נקודות מס בגין תואר ראשון, תואר שני, תואר שלישי, ילדים עד גיל 18, ילדים בגיל הרך, מוגבלות פיזית, נכות, הורים לילדים בעלי מוגבלות, גרושים, חד הוריים, גיל, מין, אזרחות, חיילים משוחררים. רואה חשבון החזרי מס יידע איך לקדם בעבורכם החזר בעקבות רכישת ביטוחי חיים, הפקדות לקרנות חיסכון לטווח ארוך, מגורים ביישובי פריפריה מסוימים ועוד.

איך עצמאי יכול לקבל החזר מס?

שכיר שמבקש לקבל החזר מס מתבקש לפנות אל המעסיק שלו או לבצע בדיקת זכאות באמצעות רואה חשבון או חברה שמתמחה בהחזרי מס לשכירים. עצמאיים יקבלו החזר מס בעזרת רואה חשבון. אם לא עבדת במהלך השנה כולה או שיש לכם ירידה בלתי צפויה בהכנסות – כדאי לבדוק זכאות להחזר. רואה חשבון מקצועי ומסור מבצע בעבור הלקוחות שלו באופן אוטומטי בדיקות זכאות להחזרי מס בכל שנה.

שימו לב, החזרי מס אפשר לקבל עד 6 שנים אחורה. כך למשל, בשנת 2022 אפשר להגיש בקשות להחזרי מס עבור שנת 2016 והלאה. יש להגיש בקשת החזר בעבור כל שנה בנפרד.

הגשה עצמית של בקשה להחזר מסרואה חשבון לעוסק פטור

אתם רשאים כעצמאיים או שכירים להגיש בקשה להחזר מס בעצמכם. הטופס הדרוש הוא טופס מספר 135 וניתן למצוא אותו אונליין. עליכם לציין את הסיבה להגשת הבקשה ולהגיש מסמכים בהתאם. סביר להניח שתתבקשו להגיע אל פקיד השומה לפחות פעם אחת במהלך הטיפול בבקשה. פנייה אל רואה חשבון החזרי מס אינה דורשת הגעה פיזית אל פקיד השומה, רואה החשבון מבצע בעבורכם את כל הסידורים הדרושים.

מדוע כדאי לפנות אל רואה חשבון החזרי מס?

רואה חשבון מכיר טוב מכולם את חוקי המס ואת כל נקודות הזכאות. עם רואה חשבון מקצועי לצדכם אתם יכולים רק להרוויח. רואה חשבון לא יגיש תביעה להחזר מס מבלי לוודא תחילה שאתם אכן זכאים להחזר ואין סיכוי שהבקשה תעורר דרישת תשלום רדומה. הגשת בקשה לא מבוססת עשויה לגרום להחזר נמוך ממה שמגיע לכם ואף לנזק בלתי הפיך.

אז מה למדנו בכתבה:

אל תזרקו את הכסף שמגיע לכם לפח! פנו לייעוץ מיידי!

אהבתם? זה הזמן לשתף!
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

החזון שלנו

המרכז לרואי חשבון פועל בישראל כבר שנים ארוכות ומציע את כל סל השירותים החשבונאיים לעוסקים זעירים, עוסקים מורשים, חברות בע"מ, שותפויות, אגודות חקלאיות ועוד. המרכז פועל באמצעות מערך שלם של רואי חשבון ומנהלי חשבונות בכל הדרגות ומציע לכם פתרון מלא מא' ועד ת' לניהול החשבונות בעסק, לא משנה מה גודל העסק ומהם סוגי המס שאתם משלמים – מס הכנסה, מע"מ, ביטוח לאומי, מס קניה, מכס, מס מעסיקים וכל מס אחר – המרכז לרואי חשבון יטפל עבורכם בכל ההיבטים החשבונאיים בעסק לרבות חשבות שכר

-המרכז לרואי חשבון-

משה
גבעתיים
קרא עוד
"היה לי בעיה רצינית של חובות למס הכנסה ומע"מ ותוך חודש, עשיתם לי סדר בכל הניירת של ההוצאות והכנסות. מודה שאם המרכז לרואי חשבון, כנראה שהעסק שלי היה פושט רגל ממזמן."
נועה
רמת השרון
קרא עוד
"קיבלתי המלצה עליכם מחברה ומרגע השיחה הראשונית, הרגשתי את היחס וההתייחסות השונה שלכם משאר משרדי ראיית חשבון. אחת העסקאות הטובות ביותר שעשיתי בשביל העסק שלי זה לעבוד אתכם."
שלום
רמת גן
קרא עוד
"כמה רואי חשבון לא עברתי עד שהגעתי אליכם. תמיד חיפשתי משרד שייתן לי מענה מהיר ויגדיל ראש בשבילי בגלל שאני לא מבין בתחום הזה. אתם נותנים לי ראש שקט וחוסכים לי כסף. עושים את העבודה הכי טוב שאפשר לבקש!!"
שי
חולון
קרא עוד
"אני כבר יותר מ-10 שנים ממליץ לקולגות שלי על הנהלת החשבונות המסודרת והמקצועית שלכם. תמיד שיש לי שאלה, אתם עונים מהר ועושים לי סדר בראש. בנוסף, חסכתם לי כסך אדיר ותמיד אתם יוזמים רעיונות כיצד אפשר לחסוך עוד. אין עליכם!"
הקודם
הבא
רואה חשבון ב

הקמת עסק עצמאי וניהולו הם לא דבר קל. בעל העסק צריך להתמודד מול הרשויות ולדעת כיצד להתנהל איתן. על מנת להצליח להתנהל נכון ולא להסתבך

רואה חשבון בחריש

הקמת עסק עצמאי וניהולו הם לא דבר קל. בעל העסק צריך להתמודד מול הרשויות ולדעת כיצד להתנהל איתן. על מנת להצליח להתנהל נכון ולא להסתבך

רואה חשבון בעומר

הקמת עסק עצמאי וניהולו הם לא דבר קל. בעל העסק צריך להתמודד מול הרשויות ולדעת כיצד להתנהל איתן. על מנת להצליח להתנהל נכון ולא להסתבך

רואה חשבון בתל-אביב

הקמת עסק עצמאי וניהולו הם לא דבר קל. בעל העסק צריך להתמודד מול הרשויות ולדעת כיצד להתנהל איתן. על מנת להצליח להתנהל נכון ולא להסתבך

רואה חשבון ביפו

הקמת עסק עצמאי וניהולו הם לא דבר קל. בעל העסק צריך להתמודד מול הרשויות ולדעת כיצד להתנהל איתן. על מנת להצליח להתנהל נכון ולא להסתבך

כל מה שהעסק שלך צריך בשביל לצמוח!

אל תזרקו את הכסף שלכם לפח!
התמודדות אל מול רשויות המס מצריכה רואי חשבון מנוסים שידעו איך לנהל את התיק שלכם בצורה שתחסוך לכם הון!

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!