שכר טרחה רואה חשבון

אל תזרקו את הכסף שמגיע לכם לפח! פנו לייעוץ מיידי!

באנר - המרכז לרואי חשבון
השאירו פרטים
ללא התחייבות!

שכר טרחה רואה חשבוןשכר טרחה רואה חשבון

כל אזרח ישראלי כבר יודע מניסיון אישי כי ההתנהלות הבירוקרטית עם רשויות במדינה עשויות להיות מייגעות וסבוכות, במיוחד אם מדובר על תהליך של הקמה ופתיחת עסק חדש לעובדים עצמאיים. עצמאיים הינם אנשים שהחליטו לפתוח עסק פרטי משלהם, ולכן חלה עליהם החובה לדווח לרשויות המס במדינה בנוגע לכל ההכנסות וההוצאות השוטפות של העסק, כיוון שכך מתבצע באופן שנתי חישובי המס שעל העסק להעביר לקופת המדינה.

לכן אם גם אתם שואלים לפתוח עסק עצמאי משלכם וצריכים לדעת איך לעשות זאת, כמה מיסים המדינה עשויה לגבות מכם ואיך בכלל מתחילים עם התהליך הבירוקרטי הזה? בדיוק לשם כך רצוי להיעזר ברואה חשבון מנוסה. כדי שתוכלו להבין כיצד הוא יסייע לכם ומה כרוך בעלויות שכר טרחה רואה חשבון, ריכזנו את כל הפרטים הרלוונטיים שכדאי לדעת בנושא זה.

למה צריך רואה חשבון?

רואה חשבון הוא בעל המקצוע הדרוש לניהול והתעסקות עם מסמכים וטפסים חשבונאיים, כאשר התמחותו היא ביצוע דוחות, בקרות וחישובים פיננסיים לצורך התייעלות העסק, הגדלת הכנסות, הקטנת הוצאות וכן חישוב של תשלומי המס שעל העסק להעביר לקופת המדינה. רואה חשבון מקצועי יידע כיצד לייעץ לבעלי עסקים בנוגע להתנהלות עסקית-כלכלית נכונה, יבצע חישובי שכר של העובדים בעסק וגם ישמש כמייצג של העסק מול הרשויות.

מהם תחומי אחריותו של רואה החשבון?

על מנת שרואה החשבון יוכל לתרום לעסק מבחינת התנהלות פיננסית-בירוקרטית, תחומי אחריותו כוללים בין השאר הכנת דוחות ומסמכים חשבונאיים של העסק והעובדים בו, הכנת דוחות ומאזנים כספיים לביקורת אחר ההתנהלות הכספית של העסק, הכנת דוחות שנתיים המועברים כדיווחי מס לרשויות, שירותי הנהלת חשבונות של העסק, חישוב ותכנון מס ובחברות גדולות גם ישמש כחשב שכר של העסק.

האם כל עסק חייב לשכור את שירותיו של רואה חשבון מקצועי?

עצמאיים שמקימים עסק חדש לא מחויבים להיעזר בשירותיו של רואה חשבון מקצועי, אך ההמלצה היא כי כל עסק המעוניין להתנהל בצורה נכונה פיננסית ישכור את שירותיו של רואה חשבון מומחה בתחום. עסקים גדולים בהיקפים עסקיים גדולים כמו חברות בע"מ, שאלו עסקים המנהלים הכנסות של מאות אלפי שקלים והעסקה של עובדים בעסק, מוכרחים להעסיק רואה חשבון כיוון שתפקידו הוא לבצע ביקורת שוטפת של הדוחות הכספיים של החברה.

לעומת זאת, ישנם עסקים קטנים בהיקפים קטנים שיוכלו לחסוך את שכר טרחה רואה חשבון בכך שיוכלו לבצע פעולות חשבונאיות באופן עצמאי כמו פתיחת תיק עוסק פטור רשות המיסים, הנפקה של חשבוניות וקבלות באמצעות שימוש בתוכנות ממוחשבות, והעברת תשלומי ביטוח חודשיים למוסד לביטוח לאומי באמצעות הוראת קבע.

כאשר יעלה הצורך בהכנה ושליחה של דוחות כספיים מורכבים יותר, כמו דוחות שנתיים או הצהרת הון, עסקים אלו יוכלו להיעזר בשירותיו של רואה החשבון וכך לשלם שכר טרחה רק עבור שירותי חשבונאות נקודתיים.

עוסק פטור ועוסק מורשה – האם יש הבדל בין שירותיו של רואה החשבון?

ההבדלים בין עוסק פטור לעוסק מורשה נמצאים בעיקר במספרים, כיוון שכך רשויות המס יודעות לבצע את חישובי המס שעל כל עסק לשלם בצורה שוטפת. עוסק פטור הינו עסק המכניס בכל שנה עד 100,491 ₪, ולכן הוא פטור מתשלומי מס הכנסה למדינה כך שאסור לו לגבות מע"מ מלקוחותיו. עוסק מורשה הוא עסק המכניס סכום שנתי הגבוה מסכום זה, ולכן עליו לשלם מס הכנסה למדינה ובהתאם לכך לגבות מע"מ מלקוחותיו.

משום שקיימים הבדלים מהותיים בין עוסקים אלו בנוגע לתשלומי המס שהם מבצעים לרשות המיסים, וכן הבדלים מספריים של גובה ההכנסות השנתיים, שירותיו של רואה החשבון לכל סוג עוסק הוא שונה ולכן שכר טרחה רואה חשבון נקבע בהתאם.

שכר טרחה רואה חשבון – כמה זה יעלה לכם?

באופן כללי ניתן לומר כי שכר טרחה רואה חשבון מותאם לסוג וכמות העבודה השוטפת שעליו לבצע עבור העסק, ולכן קיימים הבדלים בעלויות שכר הטרחה של רואה חשבון לעוסק פטור, עוסק מורשה וחברה בע"מ. עבור ניהול חשבונות של עוסק פטור שכר הטרחה הממוצע יהיה בין 100-200 ₪ בחודש, ואילו עבור ניהול חשבונות של עוסק מורשה שכר הטרחה ינוע בין 200-800 ₪ בחודש על פי סוג העסק והיקפו.

אז מה למדנו בכתבה:

אל תזרקו את הכסף שמגיע לכם לפח! פנו לייעוץ מיידי!

אהבתם? זה הזמן לשתף!
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

החזון שלנו

המרכז לרואי חשבון פועל בישראל כבר שנים ארוכות ומציע את כל סל השירותים החשבונאיים לעוסקים זעירים, עוסקים מורשים, חברות בע"מ, שותפויות, אגודות חקלאיות ועוד. המרכז פועל באמצעות מערך שלם של רואי חשבון ומנהלי חשבונות בכל הדרגות ומציע לכם פתרון מלא מא' ועד ת' לניהול החשבונות בעסק, לא משנה מה גודל העסק ומהם סוגי המס שאתם משלמים – מס הכנסה, מע"מ, ביטוח לאומי, מס קניה, מכס, מס מעסיקים וכל מס אחר – המרכז לרואי חשבון יטפל עבורכם בכל ההיבטים החשבונאיים בעסק לרבות חשבות שכר

-המרכז לרואי חשבון-

משה
גבעתיים
קרא עוד
"היה לי בעיה רצינית של חובות למס הכנסה ומע"מ ותוך חודש, עשיתם לי סדר בכל הניירת של ההוצאות והכנסות. מודה שאם המרכז לרואי חשבון, כנראה שהעסק שלי היה פושט רגל ממזמן."
נועה
רמת השרון
קרא עוד
"קיבלתי המלצה עליכם מחברה ומרגע השיחה הראשונית, הרגשתי את היחס וההתייחסות השונה שלכם משאר משרדי ראיית חשבון. אחת העסקאות הטובות ביותר שעשיתי בשביל העסק שלי זה לעבוד אתכם."
שלום
רמת גן
קרא עוד
"כמה רואי חשבון לא עברתי עד שהגעתי אליכם. תמיד חיפשתי משרד שייתן לי מענה מהיר ויגדיל ראש בשבילי בגלל שאני לא מבין בתחום הזה. אתם נותנים לי ראש שקט וחוסכים לי כסף. עושים את העבודה הכי טוב שאפשר לבקש!!"
שי
חולון
קרא עוד
"אני כבר יותר מ-10 שנים ממליץ לקולגות שלי על הנהלת החשבונות המסודרת והמקצועית שלכם. תמיד שיש לי שאלה, אתם עונים מהר ועושים לי סדר בראש. בנוסף, חסכתם לי כסך אדיר ותמיד אתם יוזמים רעיונות כיצד אפשר לחסוך עוד. אין עליכם!"
הקודם
הבא
רואה חשבון ב

הקמת עסק עצמאי וניהולו הם לא דבר קל. בעל העסק צריך להתמודד מול הרשויות ולדעת כיצד להתנהל איתן. על מנת להצליח להתנהל נכון ולא להסתבך

רואה חשבון בחריש

הקמת עסק עצמאי וניהולו הם לא דבר קל. בעל העסק צריך להתמודד מול הרשויות ולדעת כיצד להתנהל איתן. על מנת להצליח להתנהל נכון ולא להסתבך

רואה חשבון בעומר

הקמת עסק עצמאי וניהולו הם לא דבר קל. בעל העסק צריך להתמודד מול הרשויות ולדעת כיצד להתנהל איתן. על מנת להצליח להתנהל נכון ולא להסתבך

רואה חשבון בתל-אביב

הקמת עסק עצמאי וניהולו הם לא דבר קל. בעל העסק צריך להתמודד מול הרשויות ולדעת כיצד להתנהל איתן. על מנת להצליח להתנהל נכון ולא להסתבך

רואה חשבון ביפו

הקמת עסק עצמאי וניהולו הם לא דבר קל. בעל העסק צריך להתמודד מול הרשויות ולדעת כיצד להתנהל איתן. על מנת להצליח להתנהל נכון ולא להסתבך

כל מה שהעסק שלך צריך בשביל לצמוח!

אל תזרקו את הכסף שלכם לפח!
התמודדות אל מול רשויות המס מצריכה רואי חשבון מנוסים שידעו איך לנהל את התיק שלכם בצורה שתחסוך לכם הון!

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!