תושב חוזר? דע את זכויותיך

אל תזרקו את הכסף שמגיע לכם לפח! פנו לייעוץ מיידי!

באנר - המרכז לרואי חשבון
השאירו פרטים
ללא התחייבות!

אם אתם חוזרים להתגורר במדינת ישראל אחרי הרבה שנים בחוץ לארץ, קודם כל, הרשו לנו לומר לכם: ברוכים הבאים. אין ספק, מדינת ישראל היא לא בהיכרח המקום הכי פשוט בעולם, אבל היא בהחלט, הבית של כולנו. אבל לפני שנדבר על האוכל הישראלי, על ים בקיץ או על שירים ישראלים ברדיו, אנחנו רוצים לעבור אתכם על כמה כללים חשובים, על הדרך שלכם למצות את הזכויות שלכם בתור תושבים חוזרים. העניין הוא שמדינת ישראל לא יכולה להתקיים ללא ההון האנושי שלה. במילים אחרות, מדינת ישראל מוכנה לעשות צעדים מרחיקי לכת, על מנת להקל, באמצעות מערכת המיסוי, על התושבים אשר בוחרים לשוב ולהתגורר בישראל. אם אתם לא יודעים מה הזכויות שלכם או במידה ואתם מחפשים מי שיעשו לכם סדר בעניין הזה, אנחנו כאן כדי לעזור לכם להבין כל מה שאתם צריכים לדעת. קדימה, בואו נתחיל עכשיו.

 

קודם כל, חשוב להבין את העקרונות המנחים

בגדול, כאשר אנחנו דנים בנושא של זכויות תושב חוזר, אנחנו צריכים להבין מי הוא תושב חוזר. אפשר לחלק את הקבוצה הזו לשתי קבוצות של תושבים:

  1. מי ששהו בחול בין שש לעשר שנים וחוזרים לישראל.
  2. מי שחוזרים לישראל אחרי עשר שנות שהות בניכר ויותר.

בכל אחד מהמקרים הללו ינתנו הטבות במס, אבל ההטבות ישתנו מפעם לפעם. חשוב להבין, יש פער בהגדרה של תושב חוזר, בין משרד הקליטה ובין משרד האוצר ורשות המיסים. לכן, אנחנו במאמר הזה נתייחס רק לאלו הנמנים על שתי הקבוצות הללו. במידה ואתם חוזרים לישראל לאחר פחות משש שנים בחוץ לארץ, בהחלט שווה לעיין באתר האינטרנט של משרד הקליטה ולראות האם מגיעות לכם הטבות בתחומים נוספים, לענייני מס, לא תוכלו לצערנו, ליהנות מזכויות יתר בעניין הזה.

 

אז על מה אנחנו מדברים בעצם

כעת, ננסה לאגד את עיקרי הזכויות של התושבים החוזרים, אלו המגיעים לישראל אחרי שש שנות שהות בחוץ לארץ ויותר ושל אלו המגיעים לישראל לאחר עשר שנות שהות בניכר.

 

מי ששהו בחוץ לארץ יותר מעשר שנים:

  • פטור מתשלום מס הכנסה על הכנסה אשר מקורה הוא בעסק או נכס שלא בתחומי הארץ.
  • פטור תשלום מס בעקבות רכישה של נכסים בחוץ לארץ, לפרק זמן של עד עשר שנים, גם אם הנכס נרכש שעה שהתושב חי בישראל.
  • תקופת הסתגלות של שנה, עד למועד בו יש להסדיר את המעמד בתור תושב חוזר, במס הכנסה.
  • שיעור המס על הפנסיה בישראל, לא יהיה גדול יותר משיעור המס אותו התושב החוזר ידרש לשלם, בארץ המוצא ממנה הוא הגיע.

 

מי שהגיעו חזרה ארצה לאחר שש שנים ועד עשר שנים:

  • במידה והחוזר רכש נכסים המקנים לו הכנסה פאסיבית בחוץ לארץ, הוא לא ידרש לשלם מס הכנסה עבור ההכנסה הזו לתקופת זמן של עד חמש שנים. רווחי הון ממכירת הנכס, לא יחשבו לו למס לתקופת זמן של עד עשר שנים, כל עוד, מכירת הנכס הזה לא מקנה לו זכויות כאלו ואחרות על נכסים אחרים, המצויים בידו, אשר מיקומם הוא בישראל.
  • התושב החוזר לא ידרש לשלם מס רווחי הון עבור תשלומי דיבידנט או עבור הכנסה פאסיבית מניירות ערך וכיוצא באלו.

 

למה כדאי להיעזר בעורך דין מיסים לצורך בירור מעמיק

חשוב לזכור, תשלום מיסים הוא אמנם חובה חוקית, אבל אין זה אומר כי אתם צריכים לשלם מס מופרז, יותר מהנדרש, בלי חשבון. זכויות תושב חוזר הן חלק מהזכויות לצורך חישוב מס המגיעות ל תושבי ישראל. לא פעם ולא פעמיים, עבודה עם עורך דין מקצועי, הבקיא בתחום, שומרת עליכם מפני החוק ומסייעת לכם לשלם הרבה פחות ממה שהייתם חושבים לכתחילה. כל זה במטרה למצות את הזכויות שלהם עד תום.

אז מה למדנו בכתבה:

אל תזרקו את הכסף שמגיע לכם לפח! פנו לייעוץ מיידי!

אהבתם? זה הזמן לשתף!
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

החזון שלנו

המרכז לרואי חשבון פועל בישראל כבר שנים ארוכות ומציע את כל סל השירותים החשבונאיים לעוסקים זעירים, עוסקים מורשים, חברות בע"מ, שותפויות, אגודות חקלאיות ועוד. המרכז פועל באמצעות מערך שלם של רואי חשבון ומנהלי חשבונות בכל הדרגות ומציע לכם פתרון מלא מא' ועד ת' לניהול החשבונות בעסק, לא משנה מה גודל העסק ומהם סוגי המס שאתם משלמים – מס הכנסה, מע"מ, ביטוח לאומי, מס קניה, מכס, מס מעסיקים וכל מס אחר – המרכז לרואי חשבון יטפל עבורכם בכל ההיבטים החשבונאיים בעסק לרבות חשבות שכר

-המרכז לרואי חשבון-

משה
גבעתיים
קרא עוד
"היה לי בעיה רצינית של חובות למס הכנסה ומע"מ ותוך חודש, עשיתם לי סדר בכל הניירת של ההוצאות והכנסות. מודה שאם המרכז לרואי חשבון, כנראה שהעסק שלי היה פושט רגל ממזמן."
נועה
רמת השרון
קרא עוד
"קיבלתי המלצה עליכם מחברה ומרגע השיחה הראשונית, הרגשתי את היחס וההתייחסות השונה שלכם משאר משרדי ראיית חשבון. אחת העסקאות הטובות ביותר שעשיתי בשביל העסק שלי זה לעבוד אתכם."
שלום
רמת גן
קרא עוד
"כמה רואי חשבון לא עברתי עד שהגעתי אליכם. תמיד חיפשתי משרד שייתן לי מענה מהיר ויגדיל ראש בשבילי בגלל שאני לא מבין בתחום הזה. אתם נותנים לי ראש שקט וחוסכים לי כסף. עושים את העבודה הכי טוב שאפשר לבקש!!"
שי
חולון
קרא עוד
"אני כבר יותר מ-10 שנים ממליץ לקולגות שלי על הנהלת החשבונות המסודרת והמקצועית שלכם. תמיד שיש לי שאלה, אתם עונים מהר ועושים לי סדר בראש. בנוסף, חסכתם לי כסך אדיר ותמיד אתם יוזמים רעיונות כיצד אפשר לחסוך עוד. אין עליכם!"
הקודם
הבא

ביטוח חובה – מחזיקים ברשותכם רכב ישן? גם אתם זקוקים לביטוח חובה וישנה דרך לחסוך בעלויות 

lawyer
מהו פירוק שיתוף בגירושין ואיך לעשות אותו נכון?

.רובנו מכירים את המושג 'פירוק שותפות' מהעולם העסקי. אבל להווי ידוע, כי המושג רלוונטי גם לבני זוג העורכים פירוק שיתוף בגירושין. בני זוג, במהלך חייהם המשותפים, צוברים רכוש ונכסים רבים. לכאורה, מתקיימת ביניהם גם כן "שותפות עסקית" לצד השותפות הזוגית, בה יש להם במשותף התחייבויות, זכויות, ונכסים.

כל מה שהעסק שלך צריך בשביל לצמוח!

אל תזרקו את הכסף שלכם לפח!
התמודדות אל מול רשויות המס מצריכה רואי חשבון מנוסים שידעו איך לנהל את התיק שלכם בצורה שתחסוך לכם הון!

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!