תפקידם של רואי חשבון בהליך מיזוג חברות

אל תזרקו את הכסף שמגיע לכם לפח! פנו לייעוץ מיידי!

באנר - המרכז לרואי חשבון
השאירו פרטים
ללא התחייבות!

רואי חשבון ממלאים תפקיד מכריע בפיקוח והתווית האסטרטגיה הנכונה על התנהלותם הפיננסית של כל בית עסק וחברה. כפועל יוצא מכך, הרי שגם בהליכי מיזוג ורכישה, הרי שלמשרדי ראיית החשבון המלווים את התהליך, ישנה תפקיד חשוב, חיוני ואף קריטי למען הבטחת תהליך התואם את האינטרסים של החברה הרוכשת.

חשוב לציין כי לא כל משרד ראיית חשבון מתמחה בליווי הליכים שכאלו הנחשבים לבעלי מורכבות פיננסית גבוהה באופן יחסי. על-כן, למען הצלחתה של עסקה שכזו, הרי שמומלץ לצוות לצד צוותי היועצים ומנהלי המשא ומתן, רואה חשבון שייצג את התהליך נאמנה.

להלן נציין מספר היבטים מרכזיים שבהם רואה החשבון מתווה את הדרך עבור לקוחותיו.

ניתוח פיננסי

הליך רכישתה של חברה ומיזוגה בחברה הקיימת ייעשה כצעד שמטרתו להגדיל את רווחי החברה הרוכשת, לספק לה קהלים חדשים וייתכן גם יכולות טכניות, שירות או מוצרים חדשים.

רואה החשבון בוחן את המהלכים מתוך נקודת מבט פיננסית ותו לא, תוך שהוא מנתח בקפידה את הדו"חות הכספיים של החברה הנרכשת. ביכולתו להעריך את ביצועיה הפיננסיים, להבין את רווחיותה ואת תזרים המזומנים שלה.

לצד זאת, רואה החשבון יערוך ניתוח מקיף וקפדני של החברה הרוכשת מטעמה הוא עובד, ויבחן את משמעויותיו הפיננסית של המהלך.

הערכת שווי

אין זהו מתפקידם הבלעדי, אך רואי החשבון לוקחים חלק בלתי נפרד בסיוע להערכת שווי החברה הנרכשת.

היבט זה מהווה שלב קריטי בקביעת שווי העסקה ובניהול המשא ומתן עד לגיבוש ההסכם המיוחל שבין הצדדים.

בין היתר, רואי החשבון מתבססים על שיטות הערכה שונות דוגמת ניתוח תזרים המזומנים הנזיל, עריכת השוואת והערכת שווי ובחינת כל הנכסים, ההון והמלאי המצוי בידי החברה הנרכשת.

הערכת סיכונים

במסגרתו של כל מהלך וכל שכן מהלך עסקי, הרי שיש לערוך הערכת סיכונים קפדנית. רואי חשבון המלווים תהליכי מיזוג חברות, נדרשים להעריך את הסיכונים הפיננסיים והתפעוליים הנובעים מעסקת המיזוג והרכישה.

לצד הנפת דגל אדום, על רואי החשבון לספק המלצות אסטרטגיות המפחיתות את הסיכונים ושמבטיחות מנגנון לניטור ופיקוח לאחר הרכישה.

ציות ודיווח

תפקידם הבסיסי והחשוב ביותר של רואי החשבון הוא להבטיח את הדיווחים הכספיים העונים על הדרישות הרגולטוריות ושיתקיימו כהלכה לאחר תהליך המיזוג והרכישה.

הדבר כולל עמידה בתקנים החשבונאיים הנדרשים, זאת לרבות עמידה בתקנים חשבונאיים לעתים הנהוגים מעבר לים, כאשר הרכישה והמיזוג נעשים בין חברות הממוקמות במדינות שונות עם חוקים שונים.

לסיכום

רואי חשבון בעלי ידע וניסיון בתהליכי מיזוג חברות ממלאים תפקיד חשוב בליווי העסקה תוך שהם נדרשים למגוון רחב של תפקידים הבוחנים את העסקה על היבטיה הפיננסיים השונים.

למשרד ראיית חשבון בעל ידע וניסיון בתחום, היכולת לנצח בגאון על העסקה ולסייע במתן עצות והכוונות למקבלי ההחלטות, זאת למען עסקה התואמת את האינטרסים העסקיים של החברה.

למידע נוסף וייעוץ בנושא זה, הינכם מוזמנים לבקר באתר פירמת רואי חשבון:A&CO CPA

https://cpa-ea.co.il/ פירמה המתמחה בליווי חברות ובליווי עסקאות מורכבות.

אז מה למדנו בכתבה:

אל תזרקו את הכסף שמגיע לכם לפח! פנו לייעוץ מיידי!

אהבתם? זה הזמן לשתף!
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

החזון שלנו

המרכז לרואי חשבון פועל בישראל כבר שנים ארוכות ומציע את כל סל השירותים החשבונאיים לעוסקים זעירים, עוסקים מורשים, חברות בע"מ, שותפויות, אגודות חקלאיות ועוד. המרכז פועל באמצעות מערך שלם של רואי חשבון ומנהלי חשבונות בכל הדרגות ומציע לכם פתרון מלא מא' ועד ת' לניהול החשבונות בעסק, לא משנה מה גודל העסק ומהם סוגי המס שאתם משלמים – מס הכנסה, מע"מ, ביטוח לאומי, מס קניה, מכס, מס מעסיקים וכל מס אחר – המרכז לרואי חשבון יטפל עבורכם בכל ההיבטים החשבונאיים בעסק לרבות חשבות שכר

-המרכז לרואי חשבון-

משה
גבעתיים
קרא עוד
"היה לי בעיה רצינית של חובות למס הכנסה ומע"מ ותוך חודש, עשיתם לי סדר בכל הניירת של ההוצאות והכנסות. מודה שאם המרכז לרואי חשבון, כנראה שהעסק שלי היה פושט רגל ממזמן."
נועה
רמת השרון
קרא עוד
"קיבלתי המלצה עליכם מחברה ומרגע השיחה הראשונית, הרגשתי את היחס וההתייחסות השונה שלכם משאר משרדי ראיית חשבון. אחת העסקאות הטובות ביותר שעשיתי בשביל העסק שלי זה לעבוד אתכם."
שלום
רמת גן
קרא עוד
"כמה רואי חשבון לא עברתי עד שהגעתי אליכם. תמיד חיפשתי משרד שייתן לי מענה מהיר ויגדיל ראש בשבילי בגלל שאני לא מבין בתחום הזה. אתם נותנים לי ראש שקט וחוסכים לי כסף. עושים את העבודה הכי טוב שאפשר לבקש!!"
שי
חולון
קרא עוד
"אני כבר יותר מ-10 שנים ממליץ לקולגות שלי על הנהלת החשבונות המסודרת והמקצועית שלכם. תמיד שיש לי שאלה, אתם עונים מהר ועושים לי סדר בראש. בנוסף, חסכתם לי כסך אדיר ותמיד אתם יוזמים רעיונות כיצד אפשר לחסוך עוד. אין עליכם!"
הקודם
הבא

ביטוח חובה – מחזיקים ברשותכם רכב ישן? גם אתם זקוקים לביטוח חובה וישנה דרך לחסוך בעלויות 

lawyer
מהו פירוק שיתוף בגירושין ואיך לעשות אותו נכון?

.רובנו מכירים את המושג 'פירוק שותפות' מהעולם העסקי. אבל להווי ידוע, כי המושג רלוונטי גם לבני זוג העורכים פירוק שיתוף בגירושין. בני זוג, במהלך חייהם המשותפים, צוברים רכוש ונכסים רבים. לכאורה, מתקיימת ביניהם גם כן "שותפות עסקית" לצד השותפות הזוגית, בה יש להם במשותף התחייבויות, זכויות, ונכסים.

כל מה שהעסק שלך צריך בשביל לצמוח!

אל תזרקו את הכסף שלכם לפח!
התמודדות אל מול רשויות המס מצריכה רואי חשבון מנוסים שידעו איך לנהל את התיק שלכם בצורה שתחסוך לכם הון!

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!