פתיחת עוסק מורשה

אל תזרקו את הכסף שמגיע לכם לפח! פנו לייעוץ מיידי!

באנר - המרכז לרואי חשבון
השאירו פרטים
ללא התחייבות!

לפני הקמת כל עסק יש לעשות את החישובים הנדרשים כדי להחליט בין אם מדובר על פתיחת עוסק מורשה או פתיחת עוסק פטור. בשני המקרים, כדי לפתוח את התיק הנדרש עליכם להגיע באופן פיזי אל משרדי המע"מ הקרובים ביותר למיקום של העסק. היום נלווה אתכם בשלבים הנדרשים לקראת פתיחת עוסק מורשה.

פתיחת עוסק מורשה

שלב ראשון

 

כפי שציינו, עליכם להגיע פיזית אל משרדי מע"מ כאשר אתם מצויידים בשלושה מסמכים: תעודת זהות של בעל העסק (בעל העסק בעצמו צריך לפתוח את התיק כמובן), צילום צ'ק מבוטל מחשבון הבנק של בעל העסק או אישור חשבון מהבנק, ומסמך אחרון הוא לצורך זיהוי הנכס בו העסק נמצא, יכול להיות משרד, בית… עליכם להגיע עם חוזה שכירות או חשבון ארנונה על שם בעל הנכס.

 

לאחר שהגעתם למשרדי מע"מ מיד תוכלו למלא טופס פתיחת עוסק מורשה (טופס 821). מלאו את הפרטים הנדרשים על העסק ובעל העסק ולהגישו לפקיד שומה.

 

 

שלב שני

לאחר שסיימתם את התהליך במשרדי מע"מ, עליכם יהיה להגיע למשרדי מס הכנסה בכדי להמשיך בהליך פתיחת התיק. במשרדי מס הכנסה מלאו טופס 5329 (דו"ח אישיים והצהרה על מקורות הכנסה). גם בטופס זה יהיה צורך במילוי פרטים אודות בעל העסק ואופי העסק עצמו.

 

שלב שלישי

המקום האחרון אליו אתם צריכים להגיע בכדי להפוך לעוסק מורשה יהיה ביטוח לאומי. במשרדי ביטוח לאומי מלאו טופס 6101. גם כאן עליכם למלא את פרטי העסק, מה עשיתם בשנים האחרונות ומה היה סך ההכנסה שלכם. יש להצהיר כמובן על כמות העובדים וכו'.

 

מעבר מעוסק פטור לעוסק מורשה

אם כבר יש ברשותכם עוסק פטור, עליכם להכיר את שני הדגשים הבאים:

 

  1. בתור עוסק פטור אתם בוודאי מכירים את תקרת המחזור שלכם (נכון לשנת 2020 – 100,491 ש"ח). אפילו אם לא עברתם עדיין את הסכום, אך הצפי הוא שעד סוף השנה תעברו, עליכם לגשת אל משרדי מס ערך מוסף, ולפתוח תיק עוסק מורשה.

 

  1. אם לא הודעתם על כך שעברתם את תקרת המחזור למשרדי מס ערך מוסף, הרשויות יחייבו אתכם לשלם מע"מ עבור כל העסקאות שבוצעו לאחר חציית תקרת המחזור. כידוע, עוסק פטור אינו גובה מע"מ. לא ניתן לקזז את המע"מ ששילמתם עבור הוצאות מוכרות עד לפתיחת עוסק מורשה ברשות המע"מ.

ראו גם: הוצאות מוכרות למס הכנסה – המדריך המלא.

מה היתרון של פתיחת עוסק מורשה?

פתיחת עוסק מורשה מקנה לכם הרבה יתרונות. היתרון העיקרי הוא הקיזוז עבור הוצאות מוכרות. היכולת לקזז מע"מ שעסק משלם עבור רכישות מסוימות (יש לבדוק מהם ההוצאות עבורן אתם זכאים לזיכוי) מהווה יתרון גדול, שכן בזכות אפשרות זו ניתן להגיע לסכום מכובד. מה שכן, עדיף לתת לרואה חשבון להתעסק עם זה, כיוון שמדובר על ענייני ריביות ודיוק, אם אתם לא מדוייקים ייתכן ותגיעו לחובות בסוף שנת מס, ולאו דווקא לזיכוי.

רישום עוסק מורשה

הדרך לעסק עצמאי כרוכה בהרבה קשיים, אפשר לומר כי רושם עוסק מורשה הוא השלב הקל ביותר. היתרון בפתיחת עוסק מורשה הוא שאין לכם שום צורך בתואר, או התנסות כלשהי בתחום, כל אחד רשאי לפתוח עוסק מורשה אם הוא עומד בתנאים. הדברים היחידים שמומלץ שיהיה לכם הוא רעיון מקורי וכוח התמדה.

עשוי לעניין אתכם: מתי הוצאות רכב מוכרות כהוצאות המאפשרות החזרי מס ומע"מ?

רישום עוסק מורשה – שלב אחר שלב

כדי לפתוח תיק של עוסק מורשה עליכם לעמוד במספר תנאים:

 

  1. עוסק פטור –

    יש תחילה לבחון האם אתם נמצאים תחת הקטגוריה של עוסק פטור או מורשה. אם אתם כבר עוסק פטור ומחזור העסקים השנתי שלהם גדל ועומד מעל הרף (נכון להיום – 100,491 ש"ח), במקרה כזה יש לעדכן את מע"מ ולשנות את הסטטוס של העסק שלכם מעוסק פטור לעוסק מורשה. תוך כיומיים הסטטוס שלכם כבר ישתנה ומעתה עליכם להתנהל באופן של עוסק מורשה.

 

  1. עסק חדש –

    אם יש לכם רעיון שאמור להניב לכם סכומים מרשימים לכיס, וצפי המחזור השנתי שלכם גדול מ 100,491 ש"ח, עליכם להצהיר כבר מהתחלה על כך שאתם עוסק מורשה. כל יזם צעיר, או עסק חדש יכול להתחיל בתהליך זה.

 

  1. מקצועות חובה –

    בישראל קיימים מספר מקצועות פרטיים או לא שמחייבים אתכם בפתיחת עוסק מורשה מלכתחילה. אין אפשרות להתחיל כעוסק פטור. המקצועות האלו יהיו רפואים, פסיכולוגים ועוד…

 

 

עומדים בתנאים? יופי! בואו נתחיל

רישום עוסק מורשה בדיוק כמו עוסק פטור מתחיל במשרדי מע"מ, עליכם להגיע עם ת"ז, צילום ת"ז ואסמכתא לחשבון הבנק. המלצתנו היא לבקש שירות מאיש מקצוע – רואה חשבון, נסביר בהמשך למה. לאחר שנרשמתם במשרדי מע"מ עליכם להגיע למשרדי מס הכנסה ולמלא את הטפסים המתאימים, כמו כן לגבי ביטוח לאומי. יש להצהיר על כמות העובדים בעסק ועל צפי ההכנסות כמובן. חשוב להיות כנים במילוי הטפסים, רבים וחכמים מאיתנו ניסו להצהיר על הכנסות והוצאות שלא כמציאות העסק ובסוף יצאו מופסדים מכך בשל הריביות המצטברות.

עשוי לעניין אתכם: פתיחת תיק בביטוח לאומי – ככה תעשו את זה נכון.

למה צריך רואה חשבון?

שלא כמו עוסק פטור, רישום עוסק מורשה כרוך ברואה חשבון. עוסק פטור אינו מצריך דיווח חודשי או דו חודשי, אבל עוסק מורשה כן. כמו כן, חלות יותר חובות על עוסק מורשה כמו גביית מס ערך מוסף מהלקוחות (מע"מ), תשלום מקדמות עבור מס הכנסה וביטוח לאומי, הגשת דו"ח שנתי, חודשי או דו חודשי, הגשת הצהרת הון, חשבונית מס עבור כל עסקה ועוד…

אף עסק לא רוצה שרשויות המס ידפקו לו על הדלת בגין עבירות חוק שייתכן ואפילו לא ידע בעל העסק. אבל מבחינת רשות המיסים ברגע שעברתם על החוק עליכם לשלם את הקנסות, ואילו עסקים קטנים יכולים לקרוס מקנסות כאלה.

לסיום

נסיים בנימה חיובית דווקא, רישום עוסק מורשה הוא לאו דווקא דבר מלחיץ אם עושים זאת נכון. עוסק מורשה הוא בעל זכויות מרובות יותר מאשר עוסק פטור כמו הוצאות מוכרות וקיזוז המע"מ. עם רואה חשבון טוב, תוכלו לעבוד בעסק ללא דאגות.

ראו גם: כמה עולה רואה חשבון ברמת גן?, כמה עולה רואה חשבון בקריות?

אז מה למדנו בכתבה:

אל תזרקו את הכסף שמגיע לכם לפח! פנו לייעוץ מיידי!

אהבתם? זה הזמן לשתף!
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

החזון שלנו

המרכז לרואי חשבון פועל בישראל כבר שנים ארוכות ומציע את כל סל השירותים החשבונאיים לעוסקים זעירים, עוסקים מורשים, חברות בע"מ, שותפויות, אגודות חקלאיות ועוד. המרכז פועל באמצעות מערך שלם של רואי חשבון ומנהלי חשבונות בכל הדרגות ומציע לכם פתרון מלא מא' ועד ת' לניהול החשבונות בעסק, לא משנה מה גודל העסק ומהם סוגי המס שאתם משלמים – מס הכנסה, מע"מ, ביטוח לאומי, מס קניה, מכס, מס מעסיקים וכל מס אחר – המרכז לרואי חשבון יטפל עבורכם בכל ההיבטים החשבונאיים בעסק לרבות חשבות שכר

-המרכז לרואי חשבון-

משה
גבעתיים
קרא עוד
"היה לי בעיה רצינית של חובות למס הכנסה ומע"מ ותוך חודש, עשיתם לי סדר בכל הניירת של ההוצאות והכנסות. מודה שאם המרכז לרואי חשבון, כנראה שהעסק שלי היה פושט רגל ממזמן."
נועה
רמת השרון
קרא עוד
"קיבלתי המלצה עליכם מחברה ומרגע השיחה הראשונית, הרגשתי את היחס וההתייחסות השונה שלכם משאר משרדי ראיית חשבון. אחת העסקאות הטובות ביותר שעשיתי בשביל העסק שלי זה לעבוד אתכם."
שלום
רמת גן
קרא עוד
"כמה רואי חשבון לא עברתי עד שהגעתי אליכם. תמיד חיפשתי משרד שייתן לי מענה מהיר ויגדיל ראש בשבילי בגלל שאני לא מבין בתחום הזה. אתם נותנים לי ראש שקט וחוסכים לי כסף. עושים את העבודה הכי טוב שאפשר לבקש!!"
שי
חולון
קרא עוד
"אני כבר יותר מ-10 שנים ממליץ לקולגות שלי על הנהלת החשבונות המסודרת והמקצועית שלכם. תמיד שיש לי שאלה, אתם עונים מהר ועושים לי סדר בראש. בנוסף, חסכתם לי כסך אדיר ותמיד אתם יוזמים רעיונות כיצד אפשר לחסוך עוד. אין עליכם!"
הקודם
הבא
דוח שנתי לעוסק מורשה
דוח שנתי לעוסק מורשה

דוח שנתי לעוסק מורשה אהבת הבישול והמטבח גרמה לכם לעשות הסבת מקצוע, ולהתחיל למכור מאכלים טעימים ובריאים מהבית ללקוחות שונים ברחבי הארץ. כיוון שמדובר על

רואה חשבון לעוסק מורשה
רואה חשבון לעוסק מורשה

רואה חשבון לעוסק מורשה כאשר רוצים לפתוח עסק עצמאי בארץ צריך לקחת בחשבון כי הדבר כרוך בקשיים רבים. יש להתנהל עם בירוקרטיה רבה, מול הרשויות.

כל מה שהעסק שלך צריך בשביל לצמוח!

אל תזרקו את הכסף שלכם לפח!
התמודדות אל מול רשויות המס מצריכה רואי חשבון מנוסים שידעו איך לנהל את התיק שלכם בצורה שתחסוך לכם הון!

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!