פתיחת עוסק פטור – מס הכנסה

 

פתיחת עוסק פטור - מס הכנסה

יש לכם רעיון לעסק? אתם מוכנים להשקיע את כל כולכם לתוך העסק? מעולה, אבל כדאי שתפעלו תחילה על פי חוק אם אתם לא רוצים שהעסק ייסגר על ידי הרשויות… אל תדאגו, התהליך הוא פשוט וההשקעה הכספית היא מינימלית. לפניכם מדריך של פתיחת עוסק פטור – מס הכנסה.

 

מתי יש לפתוח עוסק פטור?

כל הכנסה של העסק חייבת להיות מדווחת, לכן פתיחת עוסק פטור במס הכנסה היא קריטית עוד לפני שהתחלתם לעבוד. הוצאה לא מדווחת יכולה לגרור קנסות ועונשים על בעל העסק. חשוב לוודא שאתם אכן עומדים בקריטריונים של עוסק פטור ולא עוסק מורשה. בדקו מה צפי מחזור ההכנסות השנתי שלכם, אם הסכום עומד על למעלה מ- 100,491 ש"ח, אתם כבר לא נחשבים לעוסק פטור אלא לעוסק מורשה וההתנהלות היא שונה לחלוטין. מלבד לכך, ישנם מקצועות שנחשבים ישירות לעוסק מורשה, לא משנה כמה אתם מרוויחים – מקצועות אלה קשורים ברפואה, הנהלת חשבונות, ראיית חשבון, וטרינריה ועוד (יש לעיין ברשימה המלאה).

 

פתיחת עוסק פטור – מס הכנסה הוא השלב השני בתהליך

פתיחת עוסק פטור במס הכנסה הוא השלב שמגיע מיד לאחר שמילאתם את כל הטפסים הנדרשים במשרדי מע"מ. לאחר מילוי הטפסים מול פקיד השומה תקבלו תעודת עוסק פטור, אך זה לא סוף התהליך עדיין. כעת, עליכם להגיע פיזית למשרדי מס הכנסה הקרובים ביותר לבית העסק בכדי למלא טפסים אודות העסק, בעל העסק (טופס 5329). ניתן  להגיע עם הטופס מוכן כבר וכך תקצרו את התהליך, תוכלו למצוא את הטופס באתר רשות המיסים. עליכם להגיע עם תעודת זהות וספח, צילום תעודת זהות, תעודת עיסוק (אם יש), אישור ניהול חשבון בנק או צ'ק מבוטל ובקשה לפטור מניכוי מס במקור, רצוי לשמור צילום חתום על ידי פקיד שומה.

 

כעת, מה שנותר לכם לעשות הוא להגיע למשרדי ביטוח לאומי ולהצהיר על פתיחת עוסק פטור. גם במשרדי ביטוח לאומי תצטרכו למלא טפסים באותו נוהל של משרדי מע"מ ורשות המיסים. לאחר מספר ימים אחרי פתיחת עוסק פטור במס הכנסה תקבלו מכתב המודיע על פתיחת התיק. יש לעיין בקפידה על המכתב, לבדוק מהי שיטת הנהלת החשבונות בה אתם מחויב (שיטה זו נבחרת לפי סדר גודל העסק ולפי תחומו). לאחר פתיחת התיק אתם רשאים להתחיל לעבוד כעצמאיים.

 

 

פתיחת עוסק פטור – האם תהליך זה צריך ליווי?

פתיחת עוסק פטור במס הכנסה אינו תהליך מסובך מדי, אך רצוי מאוד להיעזר ברואה חשבון. הסיבה לכך היא שרואה החשבון מכיר את התנהלות הרשויות ויודע איך נכון למלא את הטפסים הנדרשים. כאשר אין לכם שום ידע בסיסי על הרשויות, הנתונים שאתם תכתבו עלולים לפגוע בעסק. תפקידו של רואה החשבון הוא למנוע תקלות כאלה, ולהפוך את העסק שלך לרווחי ביותר.

 

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest

עוד מאמרים שעשוים לעניין אותך

בלוג

מה הקשר בין בלונים ומשכנתאות?

אחד המושגים המסתוריים ששומעים בהקשר של לקיחת הלוואת משכנתא, הוא "בלון". ליתר דיוק "הלוואת בלון". מה זה אומר ואיך ה"בלונים" האלה מתקשרים למשכנתא בפועל?  

השאירו פרטים
ללא התחייבות!

מה הקשר בין בלונים ומשכנתאות?

אחד המושגים המסתוריים ששומעים בהקשר של לקיחת הלוואת משכנתא, הוא "בלון". ליתר דיוק "הלוואת בלון". מה זה אומר ואיך ה"בלונים" האלה מתקשרים למשכנתא בפועל?