תעודת עוסק פטור 

אל תזרקו את הכסף שמגיע לכם לפח! פנו לייעוץ מיידי!

באנר - המרכז לרואי חשבון
השאירו פרטים
ללא התחייבות!

תעודת עוסק פטור הינה תעודה עבור עסקים מתחילים לרוב, או פרילנסרים שסכום ההכנסות שלהם בשנה לא עולה על תקרת הסכום שנקבעה מראש על ידי הרשויות. כיום, הסכום נע בסביבות המאה אלף שקלים לשנה, אך נתון זה משתנה משנה לשנה (לא בטווחים גדולים). האם זה הכרחי להוציא תעודת עוסק פטור? מהו אורך התהליך?

תעודת עוסק פטור

תעודת עוסק פטור – האם זה באמת הכרחי?

יצא לי לא מעט פעמים לשמוע עצמאיים בתחילת דרכם שלא רואים לנכון להצהיר על העסק שלהם כעת, הם עדיין לא ביססו את העסק וכרגע הוא מוגדר כמעין תחביב. מקרים כאלה נפוצים בעיקר בקרב עסקים עצמאיים כמו עסקי המזון, מכירות אונליין וכדומה. חשוב להדגיש, אי הצהרה על הכנסה מהווה עבירה פלילית.

עשוי לעניין אתכם: פתיחת תיק בביטוח לאומי – ככה תעשו את זה נכון.

כאשר יש לך תעודת עוסק פטור אתה מקבל הקלות רבות בגין הכנסות העסק ובכלל:

  • אם יש לכם גם עסק (עסק פטור) והינכם עצמאיים בנוסף, מעמדו כעוסק פטור נקבע רק לפי הכנסות העסק.
  • עוסק פטור הוא בעל פטור מדיווחים חודשיים או דו חודשיים למע"מ בשונה מעוסק מורשה.
  • כשם שעוסק פטור אינו מחייב את לקוחותיו במע"מ כך אינו חייב בהעברת מע"מ לרשות המיסים בגין הכנסותיו.
  • תעודת עוסק פטור מקנה לך פטור מדיווחים שוטפים למע"מ בכדי להקל על עסקים בעלי מחזורי מכירות נמוכים.

יש לציין שעוסק פטור אינו משוחרר מחובת תשלומים למס הכנסה או לביטוח לאומי, אלא רק למע"מ בלבד.

מהו התהליך עד לקבל תעודת עוסק פטור?

תהליך פתיחת התיק הוא מאוד מובן ומאוד מהיר. תחילה עליכם להגיע פיזית למשרד מע"מ, כבר בכניסה תקבלו טופס בו תצטרכו למלא את הפרטים עליכם ועל העסק, ולאחר מכן תפגשו עם פקיד שומה כדי להתחיל בהתהליך פתיחת התיק. רק לאחר שסיימתם במשרדי מע"מ וקיבלתם תעודת עוסק פטור תוכלו להגיע ללשכת מס הכנסה, ושם תמלאו גם כן טפסים ולאחר מכן תקבלו אישור בדואר. כמו כן, יש להירשם בביטוח לאומי, הפעולה מתבצעת במקום.

ראו גם: מתי הוצאות רכב מוכרות כהוצאות המאפשרות החזרי מס ומע"מ?

איך מתחילים?

לאחר שכבר השגתם את התעודה לעסק שלכם, אתם יכולים להתחיל לקבל הכנסות לעסק. על פי תקנות מס יש להוציא קבלה בגין כל עסקה ותשלום. בעבר נהגו להדפיס פנקסי קבלות, אך היום יש תוכנות חדשות עבור עסקים המסייעים לכם בהנהלת חשבונות והפקת חשבוניות אלקטרוניות.

חשבון בנק עבור עוסק פטור

אין צורך לפתוח חשבון בנק חדש במיוחד עבור העסק שלכם, בדרך כלל עסקים קטנים משתמשים בחשבון הבנק האישי שלהם. עם זאת, יועצים רבים נוהגים להמליץ לכל עסק באשר הוא לפתוח חשבון בנק נפרד על מנת לנהל את העסק בצורה כלכלית טובה יותר. יש לזכור, פתיחת חשבון בנק חדש כרוך בהוצאות נוספות. אם זה עתה פתחתם את העסק, אין צורך לפתוח מיד חשבון בנק, רק אם העסק מניב הכנסות רבות יש לשקול זאת.

עשוי לעניין אתכם: הוצאות מוכרות למס הכנסה – המדריך המלא.

אז מה למדנו בכתבה:

אל תזרקו את הכסף שמגיע לכם לפח! פנו לייעוץ מיידי!

אהבתם? זה הזמן לשתף!
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

החזון שלנו

המרכז לרואי חשבון פועל בישראל כבר שנים ארוכות ומציע את כל סל השירותים החשבונאיים לעוסקים זעירים, עוסקים מורשים, חברות בע"מ, שותפויות, אגודות חקלאיות ועוד. המרכז פועל באמצעות מערך שלם של רואי חשבון ומנהלי חשבונות בכל הדרגות ומציע לכם פתרון מלא מא' ועד ת' לניהול החשבונות בעסק, לא משנה מה גודל העסק ומהם סוגי המס שאתם משלמים – מס הכנסה, מע"מ, ביטוח לאומי, מס קניה, מכס, מס מעסיקים וכל מס אחר – המרכז לרואי חשבון יטפל עבורכם בכל ההיבטים החשבונאיים בעסק לרבות חשבות שכר

-המרכז לרואי חשבון-

משה
גבעתיים
קרא עוד
"היה לי בעיה רצינית של חובות למס הכנסה ומע"מ ותוך חודש, עשיתם לי סדר בכל הניירת של ההוצאות והכנסות. מודה שאם המרכז לרואי חשבון, כנראה שהעסק שלי היה פושט רגל ממזמן."
נועה
רמת השרון
קרא עוד
"קיבלתי המלצה עליכם מחברה ומרגע השיחה הראשונית, הרגשתי את היחס וההתייחסות השונה שלכם משאר משרדי ראיית חשבון. אחת העסקאות הטובות ביותר שעשיתי בשביל העסק שלי זה לעבוד אתכם."
שלום
רמת גן
קרא עוד
"כמה רואי חשבון לא עברתי עד שהגעתי אליכם. תמיד חיפשתי משרד שייתן לי מענה מהיר ויגדיל ראש בשבילי בגלל שאני לא מבין בתחום הזה. אתם נותנים לי ראש שקט וחוסכים לי כסף. עושים את העבודה הכי טוב שאפשר לבקש!!"
שי
חולון
קרא עוד
"אני כבר יותר מ-10 שנים ממליץ לקולגות שלי על הנהלת החשבונות המסודרת והמקצועית שלכם. תמיד שיש לי שאלה, אתם עונים מהר ועושים לי סדר בראש. בנוסף, חסכתם לי כסך אדיר ותמיד אתם יוזמים רעיונות כיצד אפשר לחסוך עוד. אין עליכם!"
הקודם
הבא
כמה עולה רואה חשבון לעוסק פטור
כמה עולה רואה חשבון לעוסק פטור

כמה עולה רואה חשבון לעוסק פטור לאחר לידתו של הבן הבכור החלטת להוריד משעות העבודה שלך כדי להיות איתו כמה שיותר, וכך גם שתוכלי להיות

כל מה שהעסק שלך צריך בשביל לצמוח!

אל תזרקו את הכסף שלכם לפח!
התמודדות אל מול רשויות המס מצריכה רואי חשבון מנוסים שידעו איך לנהל את התיק שלכם בצורה שתחסוך לכם הון!

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!